onsdag 26 oktober 2011

Huuva vilken dag...


Idag har varit en sån där dag då man bara längtat till att få gå och lägga sig, hemskt att säga med ibland ere så!!
Pojkarna är halvförkylda, gnälliga som tusen men energi nog att hitta på otyg heeela tiden...tror aldrig att jag sagt åt dem (läs skällt) så mycket som idag. Har inte haft tålamod många sekunder..lägg därtill att vädret varit så där grått och trist som bara blääiga höstdagar kan ha.  Spruckna planer och ledsna känslor... Till råga på allt klämde jag tumnagel någe så in i hel-ete när jag skulle va snäll å hjälpa Eilert att stapla det sista bräderna...vågade inte ta av mig handsken först men sen blev jag ju nyfiken, ja hela tummen var ju röd av blod!

Nu går jag å lägger mig och hoppas på en fin dag imorgon istället...godnatt!

3 kommentarer:

  1. Fy vad trist =( hoppas dagen och dagarna därefter blivit bättre =) Om du vill ha besök någon dag kan du väl skicka en vägbeskrivning =)
    Ha det bästa Karin !!

    SvaraRadera
  2. Fy 17 va trist... men efter regn kommer solsken =) som tur e

    SvaraRadera
  3. Sv: Ja, man borde verkligen unna sig fler sådana kompisdagar (utan barn), man behöver de!! Synd bara att jag är så dåligt på de :/
    Jo, äntlige är alla friska här i huset, undra hur länge de varar?
    Däremot ser jag att din dag var dessto sämre. usch, inge kul med gnälliga barn!! De känner jag igen.

    Plåstra om tummen och sov gott så vaknar du med ny ork och glatt humör (förhoppningsvis om du inte är som jag med ett jäkla morgonhumör då haha). :)

    SvaraRadera