tisdag 6 mars 2012

Vi målar...

till Påsk i Färg, den årliga teckningstävlingen i Östersunds-Posten. I år är det även en öppen klass (för vuxna alltså =) eftersom det är 50-års jubileum, så jag tog och målade ett bidrag också! Hoppas på vinst!
Förr om åren har jag blandat till egen fingerfärg gjord av vetemjöl, vatten och karamellfärg men i år testade jag ekologisk pulverfärg gjord på växter. Resultatet blev ungfär lika...den ekologiska färgen skickade jag efter här.




Bilden är lånad från Ekokuls hemsida

4 kommentarer:

  1. Men lägg ut ditt bidrag också så man får se vad du skapat för fint! ;-)

    Hälsningar från en som vunnit pris i påsk i färg i slutet av 80-talet..;-)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt =) Vilken bra färg o kul affär. Håller tummarna för er alla !

    SvaraRadera
  3. Kul idé Karin! Jag vill gärna se vad du bidrar med ;)
    Bra tips till ett födelsedagsbarn!

    Ha de, sköt om er! Kram

    SvaraRadera
  4. Sv. Haha ja allt som hittas i skogen skall med hem :)

    Vad roligt med fingerfärg, har tänkt göra det hur länge som helst, men inte blivit av. Tack för inspirationen, nu får jag ta tag i det!

    SvaraRadera