lördag 22 december 2012

Med önskan om en riktig GOD och FRIDFULL Jul....

kommer här en hälsning till alla läsare från våra egna småtomtar här på Brännatorpet!!
 
 
 
 
I år har julstämningen kommit hit lite och sent, men det blir jul ändå! Julstress har jag struntat i detta år, har försökt fokusera på mig själv och familjen istället.
Citerar nedan några rader ur min absoluta favorit bland julsånger, "Jag kommer hem, snart är det jul" av Blue Mountain Boys.
 
Mor har lagt granris vid vår dörr,
precis som mormor gjorde förr.
Spiran sitter i vår gran,
som den gjorde då när far var barn.
 
Julen är en glädjens tid,
fylld av kärlek, ljus och frid.
Men tänd ett extra ljus för den,
som inte har familj och hem.
 
Snön ligger djup mellan fjällen
och vinden pinar hus och sjul.
Julgröten står på spishällen,
jag kommer hem, snart är det jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar